en flagen flag

آشنایی با عوارض دستگاه سی پپ CPAP

دستگاه سی پپ Cpap که اختصار شده ی کلمه (فشار جریان هوای مثبت دایمی) است یکی از زیر مجموعه های دستگاه کمک تنفسی بوده و امروزه از آن به منظور باز کردن راه تنفسی بسیاری از بیمارانی که دچار اختلال تنفسی هستند استفاده می شود. شاید تا به حال برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در هنگام تنفس، دچار مشکل در نفس کشیدن شده باشید. عمومی این اختلالات در هنگام خواب اتفاق می افتد. زمانی که خواب هستید و نمی توانید به راحتی و به درستی تنفس داشته باشید. به وجود آمدن این اختلال تنفسی می تواند بسیار خطرناک باشد و در نهایت، مشکلات بسیار جدی را برای شما به همراه داشته باشد. به همین سبب، بهترین گزینه برای افرادی که دچار این مشکل هستند، مراجعه به پزشک معالج است.

چرا که با انجام این کار، می توانید به راحتی و آسانی، اقدام به برطرف کردن این مشکل تنفسی نمایید. یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای درمان بیماری های اختلال تنفسی، استفاده از دستگاه سی پپ است. این دستگاه به گونه ای ساخته شده است که می تواند به سادگی، راه تنفسی بیمار را باز کرده و در نهایت، مشکلات تنفسی او را برطرف نماید. اما متاسفانه باید اشاره کنیم که مانند هر روش درمانی دیگری، این روش نیز می تواند مشکلاتی را برای فرد به همراه داشته باشد. در واقع باید اشاره کنیم که با توجه به این که با انجام این روش، یکی از مهم ترین و اساسی ترین مشکلات بیمار بر طرف می شود، اما چندین عوارض جانبی نیز برای او همراه است.

دستگاه سی پپ که به نام فشار پیوندی پبوسته نیز شناخته می شود، موضوعی است که در ادامه این مطلب، به آن خواهیم پرداخت. اگر درباره دستگاه سی پپ اطلاعات چندانی ندارید و یا با عوارض و مشکلاتی که پس از استفاده از این روش درمانی به وجود می آید آشنایی ندارید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.